… Pewnie zauważyliście, że od jakiegoś czasu na naszej stronie śmiga niewielki banerek “Kampania Przeciwko REKLAMIE w środkach masowego przekazu“. Wielu z was zapewne myśli, że to idiotyczny pomysł tak zapraszać do siebie na stronę ciekawych reklamodawców. Powiedzmy, że nie zignoruję takiego podejścia i daję wam szansę rozwinąć się z wywodem na temat udziału reklamy w życiu prywatnym i społecznym. Jak już skończycie się twórczo uzewnętrzniać to wstawcie mi wodę na herbatę. Z mojej strony wystarczą jedynie cztery ruchy na tej szachownicy rozsądku – reprezentowanej w tym wypadku przez WDDW, aby udowodnić wszystkim przekonanym wyznawcom wielkiego reklamowego przekazu jak masywnym upośledzeniem jest reklama. Przedstawianie jej szerokiej publiczności w mediach takich jak telewizja, kolorowa i czarno-biała prasa, oraz nadawanie jej w radio to świadome nakręcanie siermiężnej spirali bredni, kłamst i żenady która z czasem naturalnie nie wytrzyma umyślnie skręcanych naprężeń dynamicznych i w swoim zwrotnym uwolnieniu wszystkim nakręconym na ten cienki niedodmuchany stek idiotyzmu – powybija zęby.
… 1. Reklama nie mówi prawdy. Wybiórcza treść reklam ukierunkowana na zysk jest kilkusekundową hybrydą kolorowej fikcji i insynuacji. Efektem tego jest wysyłanie w eter a następnie odbiór jej niewiarygodnego przekazu.
… 2. Reklama nie przekazuje racjonalnych wartości. Reklama nie ma najmniejszego wpływu na mój wybór, bo jej treści poza tym że same sobie zaprzeczają to na dodatek są sprzeczne z moimi wartościami oraz ideałami.
… 3. Reklama nie kształtuje pozytywnych cech społecznych. Degradacja pojęć wzajemnego dobra jest tym czemu reklama służy. Cechy społeczeństwa takie jak wpsólna kultura, przestrzeń i tożsamość przestają mieć znaczenie.
… 4. Reklama nie edukuje. Reklama spokojnie leci, a moja siedmioletnia siostrzenica bezmyślnie wcielaja reklamę w swoje małe niewinne życie. Zdesperowana i w pogoni za marzeniami biegnie ukradkiem do zaprzyjaźnionego sklepu prosząc o ‘TEGO’ lizaka na zeszyt. Potem patrzy w lustro łkając, bo kreskówki mogą wszystko a ona nie; bo dzieci są bogate a ona ma stary tornister; bo bycie tancerką w “mini” jest “trendy”, a piękno jest boginią wszystkich zalet. Patrzę i trzymam się za głowę, wkurwiony śmiało ripostuję.
… Pisząc to nie proszę was abyście zmienili nagle upodobania. Lubicie reklamy, ok – lecz pamiętajcie! Macie wybór. Skacząc po kanałach w poszukiwaniu reklamy inwestujesz czas w kształtowanie osobowości własnych dzieci. Jeśli nie chcesz aby nadchodzące pokolenie mądrych, małych Polaków nie szczekało jak Chiński propagandowy megafon to wyłącz ten pieprzony telewizor i idź z maluchami do parku! Zamiast sadzać je przed tym szklanym pudłem pełnym zwojów i plastiku, poczytaj im książkę albo naucz je grać w szachy. Twórcy reklam nie są w stanie pojąć czym jest dobry przekaz! Ponieważ działają pod umowę sporządzoną na potrzeby mnożenia kapitału. Reklama, nie jest w stanie obiektywnie wykreować wspólnego dobra stworzonego na potrzeby społecznej edukacji – bo służy demokracji.
… Zbrojny w tę wiedzę, teraz możesz ściągnąć nasz baner. Wrzucaj go na każdą z internetowych stron. Wysyłaj go mailem do swoich znajomych i uświadamiaj wierzących w przekaz reklamy, że jedyną słuszną decyzją w jej sprawie jest |POWER OFF|.